Europa noastră: Rolul media în europenizarea României

Ana-Maria Cononovici, 18.01.2019

Democraţia şi libertatea nu ar putea fi îmbunătăţite, construite şi dezbătute prin dialog critic fără mass-media. Deşi la începutul acestui an s-au împlinit 20 de ani de când, la 1 ianuarie 1999, 11 ţări europene adoptau o politică monetară comună şi lansau o monedă nouă comună, Euro, zilele acestea una dintre problemele acute ale UE este promovarea ideii europene şi menţinerea cetăţenilor statelor membre ataşaţi la ideile UE, după cum în atâtea rânduri a afirmat preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Junker.
Am discutat cu Robert Lupiţu, redactor şef la cotidianul online Calea Europeană.ro, referitor la rolul pe care îl poate juca media în racordarea ţării noastre, mai bine, la valorile UE: „Trebuie să înţelegem că atunci când vorbim de Europa ne raportăm la valori precum democraţie, demnitate umană sau stat de drept. Massmedia face lucruri în acest sens prin simpla ei menire, însă în schimb, ce ar putea să facă în plus, mai mult şi mai bine pentru a promova aceste valori europene, în Ro, ar trebui să-şi păstreze scopul în pofida carenţelor existente, să fie şi acel liant imparţial, corect şi echilibrat care ameliorează deficitul de comunicare. Sunt valorile comunităţii pe care noi am îmbrăţişat-o cu mai bine de 15 ani, dacă vorbim de cazul NATO şi 12 ani dacă vorbim de cazul UE, sunt valori ce ţin de procesul de europenizare şi occidentalizare a României.”
Articolul original se găsește pe site-ul Radio România Internațional.

Foto: Facebook.com/Robert Lupiţu

Sari la conținut